fredag 11 maj 2012

Kan man lita på Hägglund?

Jag vet inte riktigt var jag har Göran Hägglund.

För ett år sedan eller två gick han ut i ett par tal och lanserade 'verklighetens folk', och att KD skulle flytta makten från förnumstiga eliter tillbaks till vanligt folk. Så vettigt att man trots att man är gammelmoderat skulle kunna tänka sig en 'kamrat 4%' 2014.

Sen fortsatte KD glatt i sitt gamla vanliga spår. Gårdsförsäljning av alkohol, usch nej. Föräldrar som är vuxna nog att ta hand om sina barn är inte vuxna nog att bestämma om de skall få köpa lite vin eller ej.

Nu kommer Hägglund ut ur förbudsgarderoben igen, med en ny familjepolitik. Och visst, det här var ju vad jag kämpade för som ungmoderat en gång i tiden - att det är du och jag som skall bestämma i de vardagliga frågorna, inte Fredrik. Så kan han fokusera på sitt.

Men kan man lita på att det blir något av pratet?

Rolig är i alla fall den här bloggaren, som tolkar Hägglunds utspel om att familjen skall få välja själv som att Hägglund vill styra familjerna. Undrar om han jobbar som telefonförsäljare:
- Hej, vill du köpa ett 3G-abonnemang?
- Nej
- Ok, då skickar vi över kontraktet
- Men jag ville ju för fan inte ha något abonnemang
- Javisst kan vi sälja en försäkring dessutom. Skall jag skicka ett prospekt?
- Men hör du inte vad jag säger, jag vill inte köpa något!
- Jaså, ni vill ha en Jenny Nyström-servis i 50 delar också. Visst, bara 2500 spänn.
...klick...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar