lördag 23 juni 2012

Satans mördare

Så här i midsommarsbakfyllesdagar tänkte jag göra det lätt för mig, och predika kring några Palme-citat. Inte för att han är något utrikespolitiskt föredöme för mig, en man som marscherar med NordVietnams ambassadör och kramar om Fidel Castro visar lite väl dåligt demokratiskt omdöme för det. Tacka vet jag Bildt. Ett område där Palme är svår att slå är däremot hans både aggressiva och fyndiga talekonst, som lämnat några riktiga pärlor till oss bloggarsvin att böka efter.

Mördarna, en gång i tiden, var Franco-regimen. Och den skall vi väl inte öda några goda ord på. Men vem är det idag, som bör känna sig träffad av Palmes ord?

Syrierna ligger bra till. Dags för Ryssland och Kina att sluta hålla mördarna under armarna?

De länder vars rättssystem låter kvinnor stenas för att de begått det oerhörda brottet att inte kunna stå emot en våldtäktsman bör också ha en hedersplats i mördarnas Hall of Shame.

Kina, inte har väl de slutat avrätta fångar bara för att vi köper en massa ipods av dem?

Alla dessa "befrielserörelser" och "Folkdemokratier", som vi tack och lov inte längre skickar bistånd till.


Låtom oss alla demokrater samlas och tillsammans stämma upp i "We shall overcome", på det att tyrannerna förskräckes och omvänder sig.

Kan för övrigt meddela att även den demokratiska vänstern fortsätter med renhållningen emot de som anser sig ha så rätt att de har rätt att övertyga den obildade massan med våld. Tack för det! Nu håller jag bara tummarna för att de rensar upp på Aftonbladet också. Så får vi ta tag i DN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar