fredag 31 december 2010

Tycka terrorist trist

"Idag meddelar Skansen att det traditionella nyårsfyrverkeriet tillhandahålls, helt gratis, av fyra glada amatörer från Luton. Kvinnor och barn ombedes ställa sig så nära som möjligt för en bra upplevelse."

Ingenting är så allvarligt att man inte kan skämta om det. Har faktiskt svårt att säga något allvarligt angående våra svenska terrorister.

Föreningen Svenska Ungkarlar har utnämnt Årets Svärmor: Helena Benaouda.
Motivering: Ärligt, grabbar, ni vet hur det är när ni blir bjudna till flickans föräldrar! Pappa kollar om man har fast jobb och ärliga avsikter, och mamma hittar fel med allt man gör och allt man är. Ingen är god nog åt mammas lilla docka! Helena däremot: hennes svärson hade arresterats två gånger tidigare (och har nu fastnat i nätet ännu en gång) i lite smått islamistiskt sällskap. Ändå står hon rakt upp i en debatt, får frågan om hon någonsin stött på någon extremism,och säger klart och rakryggat: Nej. Jag lovar, om min svärmor hade fått reda på att jag fått en p-böter, hade hon ropat ut att jag var den nästa Clark Olofsson.
Så heder åt denna kvinna, som så orubbligt litar på sin svärson.

Nej, nu får det räcka med dumheter.

En del debattörer anser att terrordåden kommer drabba vanliga muslimer i Sverige, muslimer som inte skulle komma på tanken att spränga ihjäl någon, eller ens ge dem en hederlig svensk smäll på käften som man gjorde i gamla pilsnerfilmer förr i tiden för att göra folk av odågorna. Där har de nog tyvärr rätt. Undertecknad är lite av en halal-hippie, som gärna åker bussen genom Rosengård för att glädjas över lite udda kläder, konstiga dialekter och annorlunda hudfärger. Men, tänk oss några terrordåd till. Vad händer då nästa gång jag sitter med mina barn på bussen och en mörkhyad person med nervös blick och bylsiga kläder stiger på bussen? Hoppar jag av vid första tillfälle? Och om jag reagerar så, hur många kommer då plocka fram basebollträn ur garderoben?

Så om man verkligen vill göra det extra jävligt att vara muslim i Sverige, så är det nog en bra idé att spränga sig i luften. Hmmm... kan nån tipsa Sverigedemokraterna? Och äntligen får jag via dessa slumplösa associationer återigen tillfälle att avsluta med en Monty Python-video:



Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar